Słowa kluczowe, czyli jak Cię szukają w sieci?

Być może ciężko w to uwierzyć, ale dzięki odpowiednio dobranym słowom można skuteczniej promować swoją działalność w sieci i (oczywiście!) zyskać więcej zleceń. Czym są więc słowa kluczowe i dlaczego warto je stosować?

Kilka słów o…słowach kluczowych

O słowach kluczowych wspominaliśmy już we wpisie dotyczącym idealnego profilu na Fixly, ale czym tak naprawdę są?

Słowami kluczowymi nazywamy wyrazy, które wpisujemy do wyszukiwarki (np. Google), chcąc znaleźć potrzebne nam produkty, informacje lub usługi. Możemy wyróżnić kilka rodzajów słów kluczowych:

  • Ogólne słowa kluczowe – należą do nich wyrazy najczęściej wpisywane przez osoby, które są zainteresowane wiedzą na dany temat lub poszukują usługi czy produktu nie mając jeszcze sprecyzowanych preferencji. Składają się one najczęściej z 1 lub 2 wyrazów. Stosowanie ogólnych słów kluczowych może być mniej skuteczne ze względu na dużą konkurencję. Przykłady: hydraulik, buty, hurtownia.
  • Słowa kluczowe z długimi ogonami – są to frazy składające się z więcej niż 2 słów. W wyszukiwarkę wpisują je użytkownicy, którzy wiedzą czego szukają i mają jasno określone preferencje. Słowa kluczowe z długimi ogonami zawężają konkurencję w sieci, ale też są rzadziej wyszukiwane. Przykłady: hydraulik udrażnianie rur w Poznaniu, buty sportowe do biegania, hurtownia zabawek Kraków.
  • Słowa kluczowe związane z marką lub nazwą firmy – wpisywane przez osoby, którym zależy na odszukaniu wybranego przedsiębiorstwa lub marki. Tego typu nazwy są przeważnie unikalne, dzięki czemu wyszukiwana firma pojawia się na wysokiej pozycji. Przykłady: buty Converse, pomadka Nivea, meble Bodzio.
Korzyści ze stosowania słów kluczowych

Wiedza na temat działania słów kluczowych może być bardzo przydatna podczas przygotowywania treści, które chcesz zamieścić na swojej stronie internetowej lub profilu w wybranym serwisie. Odpowiednio ułożony opis przełoży się na wysoką pozycję w wyszukiwarce i tym samym zwiększy Twoje szanse na otrzymywanie nowych zleceń i zdobywanie klientów.

Wyrazy, które są ściśle powiązane z Twoją działalnością i tym, w czym się specjalizujesz, “sprowadzą” na Twoją stronę lub profil osoby, które rzeczywiście mogą być zainteresowane nawiązaniem współpracy. A o to przecież chodzi!