Czy social media mogą pomóc w pracy?

W dzisiejszych czasach ciężko wyobrazić sobie funkcjonowanie bez mediów społecznościowych. Trudno nie zauważyć jak duży wpływ na nasze życie ma obecnie aktywność w sieci. Każdy z nas ma już chyba profil na co najmniej jednym popularnym portalu. Warto podkreślić, że obecność na Facebooku czy w innych serwisach nie służy jedynie nawiązywaniu przyjaźni, ale coraz częściej pomaga w rozwijaniu prowadzonej działalności.

Rynek konkurencji

Współczesny rynek usług rozwija się bardzo szybko. Skłania to wykonawców do ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań, które pomogą w osiągnięciu pożądanej przewagi i zdobyciu większej liczby zleceń. Jak tego dokonać? Istnieje wiele sposobów na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów. Szczególnie skuteczne w dzisiejszych czasach jest wykorzystanie internetu, a zwłaszcza social media. Pamiętaj jednak, że z nowych mediów należy korzystać z głową, a publikowane w nich treści mają Ci pomóc, a nie zaszkodzić.

Jak prowadzić profil na Facebooku  

Nawet jeśli korzystasz z Facebook’a prywatnie i nie używasz go do realizowania celów zawodowych, musisz być świadomy, że potencjalni klienci będą odwiedzać Twój profil. Jeśli chcesz, aby Twoja aktywność w sieci pomogła Ci w rozwijaniu kariery zawodowej zwróć uwagę na to, jak prezentujesz się w internecie. Zadbaj o stronę wizualną Twojego profilu, który powinien być estetyczny. Większość ludzi to wzrokowcy. Jeśli masz taką możliwość, pochwal się na Facebook’u efektami swojej pracy. Zdjęcia przedstawiające efekty Twojego działania mogą stanowić dowód na to, że jesteś specjalistą w danej dziedzinie. Staraj się unikać dodawania zdjęć, które mogą zdradzać zbyt osobiste szczegóły z Twojego życia. Pamiętaj, że jeśli coś raz pojawi się w sieci, może nigdy nie zniknąć. Oprócz strony graficznej, najważniejsze są publikowane przez Ciebie treści. Komunikując się przy pomocy mediów społecznościowych zadbaj o rzetelność zamieszczanych informacji oraz kulturę Twoich wypowiedzi. Jeśli przez dodawane publikacje zrazisz do siebie potencjalnego klienta, stracisz szansę na otrzymanie zlecenia. I to bez względu na to jak dobre oceny dostajesz na Fixly.  

Aktywność na portalach społecznościowych, prowadzona w odpowiedni sposób, może przynieść wiele korzyści. Odrobina wysiłku i zaangażowanie z pewnością się opłaci i pomoże w rozwinięciu prowadzonego przez Ciebie biznesu.


Na Fixly dostępne są takie usługi, jak m.in.: